piątek, 28 listopada 2014

Noris HB6

Ostatnio byłem podziębiony i z racji z nadmiaru wolnego czasu postanowiłem ogarnąć kolekcje swoich Zundapowych sygnałów.
Noris HB 6 jest to katalogowy sygnał do Zundappa KS750 . Lubie te bakelitowe sygnały i one lubią mnie .Mechanicznie-elektrycznie są nie do zabicia trąbią głośno i przerażliwie,niestety z racji tej że wykonane są z trudnego do naprawy bakelitu często mają ubytki w obudowach.Bakelitu chyba nie da się 100% skutecznie skleić ale można coś zaimprowizować,w sumie rzucał nimi nikt nie będzie.


Sygnały porozbierałem i przegotowałem metalowe części do czyszczenia.
Części zostały wyszkiełkowane.


Niestety na jednej z membran korozja była tak zaawansowana że powstały ubytki,poradziłem sobie zaklejając je klejem do metalu



Elektrycznie-mechanicznie to solidna niemiecka robota ,wystarczy przeczyść styki ,przedmuchać z pająków , kurzu i jest git.



Po wyschnięciu kleju pomalowałem membrany ,resorki i śrubki farbą  VHT





W jednym szyldzie obtrącony został kawałek rantu,postanowiłem go uzupełnić.


Wypełnianie ubytku nastąpiło dwu etapowo.Pierwszy etap ;na złożonym sygnale wstępnie uformowałem rant,następnie oddzieliłem szyld od obudowy głównej okleiłem taśmą papierową i wylałem warstwę kleju.




Rant po pierwszym etapie uzupełniania
Etap drugi

Rant uzupełniony ,czekam aż wyschnie klej .
Do uzupełniania użyłem takiego kleju do metalu.




Opiłowałem naddatek kleju


Po opiłowaniu pomalowałem delikatnie czarną farbą w spraju miejsce z naprawionym ubytkiem i delikatnie przytarłem szmatą żeby nie wyróżniało się zbytnio .






Końcowy efekt jest taki jak na foto.



Złożony  sygnał,nabłyszczony sprajem do plastiku.



Jeżeli któryś z czytelników ma ciekawe spostrzeżenia na temat  klejenia bakelitu i chce się nimi podzielić to uprzejmie proszę.



4 komentarze:

  1. http://izhmoto.pl/viewtopic.php?t=2638
    Nasze boje z bakelitem.
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie działa ten link.nawet zalogowałem się na tym forum ale nie mogę zlokalizować postów o naprawie bakelitu.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć.

    Szukam na zakup róg jak te w swoim poście. Czy mógłbyś mi powiedzieć, czy mógłbym kupić jeden z was?

    Dziękuję Ci

    OdpowiedzUsuń
  4. + 1 dla kleju JB Weld w tych naprawach.

    OdpowiedzUsuń