piątek, 16 stycznia 2015

TŁOKI

Zakupiłem w ostatnim czasie tłoki do Bmw R75 wyprodukowane w znanej wszystkim dużej firmie produkującej między innymi tłoki.Znajomy mechanik średnio zachwalał ten produkt ale postanowiłem się przekonać.Pierwsze wrażenie po wyjęciu z pudełka to wyczuwalnie większa masa od oryginału,wytargałem wagę i zrobiłem pomiary.
Oryginalny tłok
Polski wyrób.

Niestety okazało się ze nowe tłoki mają większą masę i do tego nie równą  ,Większa masa powiedzmy może być ,ale różnica mas między tłokami jest niedopuszczalna .
Przyjrzałem się też sworzniom tłokowym,niestety są mocno gówniane ,na zdjęciach tego nie widać ale szlif mają tragiczny ,pod paznokciem czuć rowki w poprzek .



Nie równa masa tłoków to nie problem,podskrobie się i będzie dobrze natomiast sworznie i pierścienie tłokowe to fajans.
Koszt tłoków kompletnych to około 350pln ale co z tego skoro trzeba kupić  porządne pierścienie i sworznie.
Mam kilka silników do złożenia ale następnym razem poszukam czegoś innego.







3 komentarze:

  1. sworznie mogą być tylko toczone "na twardo" bez szlifowania....
    Są płytki skrawające borazonowe gdzie potrafią toczyć materiał powyżej 60HRc. Rezygnacja ze szlifowania to nieudany zabieg zmniejszenia kosztów produkcji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nowy tlok wyraznie dluzszy od oryginalu.
    Do moich anglikow na szczescie moge kupowac tanie i swietne tloki z Tajwanu JCC sprzedawane pod roznymi dziwnymi nazwami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Staraj sie zdobyc pierscienie Goetze do tych tlokow - wysoka jakosc i umiarkowana cena.

    OdpowiedzUsuń